«Ήρωας κανενός»
Είναι παραμονή Χριστουγέννων στο Κλερμόν-Φεράντ. Ο 30χρονος Ρομάν Μεντερίκ, καθώς κάνει το καθημερινό του τζόκινγκ, συναντά μια πόρνη την οποία ερωτεύεται παράφορα με την πρώτη ματιά! Όμως η Ιζαντόρα είναι παντρεμένη και αρκετά μεγαλύτερή του, αλλά ο ερωτευμένος άνδρας δεν πτοείται και συνεχίζει να την πολιορκεί. Στο μεταξύ μια τρομοκρατική επίθεση στην κεντρική πλατεία αναστατώνει τους κατοίκους της γαλλικής πόλης. Ενώ ο Μεντερίκ, μετά από μια συνάντηση με την Ιζαντόρα που διακόπηκε απότομα, επιστρέφει στο σπίτι του, βρίσκει απέξω έναν νεαρό άστεγο μουσουλμάνο, τον Σελίμ, ο οποίος του ζητά προσωρινή στέγη. Η περίεργη κατάσταση αρχίζει να περιπλέκεται κι άλλο όταν εμφανίζεται ο άνδρας της Ιζαντόρα, μια ομάδα νεαρών που κυνηγούν τον Σελίμ, η αστυνομία που ψάχνει τους τρομοκράτες, η Φλοράνς που πρόκειται να συνεργαστεί με τον Μεντερίκ αλλά της αρέσει κιόλας και οι διάφοροι γείτονες και γειτόνισσές του. Πού θα οδηγηθεί τελικά αυτός ο παράδοξος έρωτας ανάμεσα στον Μεντερίκ και την Ιζαντόρα; Πώς θα γλυτώσει ο Σελίμ από τη «ρετσινιά» του τρομοκράτη και από εκείνους που τον κυνηγούν;
Μια έξυπνη, χιουμοριστική ματιά με έντονο το σουρεαλιστικό στοιχείο, που οδηγεί σε περίεργες καταστάσεις, η ταινία του Αλέν Γκιροντί «Ήρωας κανενός» (Viens je t’ emmene). Ένα από τα ατού της ταινίας είναι οι διάλογοι που συχνά ισορροπούν μεταξύ λογικής και παράλογου.
Ο γάλλος σκηνοθέτης και σεναριογράφος, ξεκινώντας από έναν παράφορο έρωτα και με αφορμή την τρομοκρατική επίθεση, σκιαγραφεί την εικόνα της σύγχρονης Γαλλίας. Μιας φοβικής κοινωνίας που βλέπει φιλύποπτα τον ξένο ταυτίζοντάς τον αυτομάτως με το κακό. Και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον πως αυτήν η νοοτροπία έχει περάσει και σε μετανάστες που ήδη έχουν ενταχθεί! Ενώ συμβαίνουν όλα αυτά ο έρωτας φαίνεται να αποδυναμώνεται, να χάνει την αρχική του ένταση. Ο Αλέν Γκιροντί σκηνοθετεί με μπρίο, δημιουργεί ωραίους χαρακτήρες με κάποιους να είναι πολύπλοκοι. Όπως συμβαίνει με την Ιζαντόρα αλλά και τον άνδρα της. Όσο για τον έρωτα, τον παρουσιάζει όπως είναι, δηλαδή απελευθερωμένο από όρια και συμβάσεις. Τι είναι αυτό που μας λέει τελικά ο σκηνοθέτης; Πως ούτε όλες οι πουτάνες είναι αποστερημένες συναισθημάτων ούτε όλοι οι μουσουλμάνοι είναι τρομοκράτες. Και μπορεί αυτό πολλοί από μας να το γνωρίζουμε αλλά ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας έχει διαφορετική άποψη.
Γέλιο, μυστήριο και ολίγον… θρίλερ!
Όταν μια συνταγή πετυχαίνει δεν την αλλάζεις. Βέβαια μπορεί να καταντήσει βαρετή αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Ο λόγος για τον «Γάμο αλά ελληνικά 3» (My big fat Greek wedding 3) της Νία Βαρντάλος, που όπως δηλώνεται και στον τίτλο έφτασε στην τρίτη συνέχεια! Τι συμβαίνει αυτήν τη φορά με την οικογένεια Πορτοκάλος; Φαίνεται, λοιπόν, πως η ελληνοαμερικανική οικογένεια έχει χάσει το κέφι της κι αποφασίζει να το ξαναβρεί με ένα ταξίδι στην Κέρκυρα όπου το σόι θα ξανασυναντηθεί. Η Φωτούλα, ο Ίαν, ο Νικ και οι υπόλοιποι ετοιμάζονται για το μεγάλο γεγονός αλλά, όπως μπορούμε να φανταστούμε, Πορτοκάλος και σχέδια δεν πάνε μαζί, με αποτέλεσμα τίποτε να μην πάει σύμφωνα με το πρόγραμμα. Βγαίνει γέλιο; Χμμμ, μένει να το διαπιστώσετε!
Επόμενος σταθμός η Βενετία, όπου συναντάμε τον διάσημο ντεντέκτιβ Ηρακλή Πουαρό, τον οποίο ερμηνεύει ο Κένεθ Μπράνα, που σκηνοθετεί κιόλας την ταινία «Μυστήριο στη Βενετία» (A haunting in Venice). Βασισμένη στο μυθιστόρημα της Αγκάθα Κρίστι «Το πάρτι» (Halloween Party), η ταινία μας μεταφέρει στη μεταπολεμική Βενετία την παραμονή της αποκριάς. Ο Πουαρό, προσκεκλημένος σε ένα παρακμιακό παλάτι θα κληθεί να λύσει το μυστήριο της δολοφονίας ενός από τους προσκεκλημένους.
Πολύ ενδιαφέρουσα όμως, φαίνεται πως είναι η ταινία του νορβηγού σκηνοθέτη Κρίστοφερ Μπόργκλι «Σιχάθηκα τον εαυτό μου» (Syk pike). Πρόκειται για μια μαύρη κωμωδία με ήρωες τη Σίγκνε και τον Τόμας, ένα ζευγάρι που η σχέση τους είναι τόσο ανταγωνιστική που καταντά αρρωστημένη. Η επιτυχία του Τόμας στον καλλιτεχνικό χώρο και η αναγνώρισή του θα πυροδοτήσει την αντίδραση της Σίγκνε. Έτσι η τελευταία, στην προσπάθειά της να ανακτήσει το μέχρι εκείνη τη στιγμή στάτους στη μεταξύ τους σχέση, θα προσπαθήσει για να τραβήξει την προσοχή των άλλων, να προκαλέσει τη λύπησή τους.
Για τους μικρούς σινεφίλ υπάρχει η παιδική ταινία «Οι αχώριστοι» (The inseparables) του Τζέρεμι Ντέγκρουσον που αφηγείται τη φιλία ανάμεσα στον Ντον, μια μαριονέτα που το έσκασε από το κουκλοθέατρο, και ένα λούτρινο σκύλο, τον Ντόγκι Ντον.
Από τη Νέα Υόρκη στη Σεούλ
Δύο ταινίες σε επανέκδοση έχουμε αυτήν την εβδομάδα, από δύο σημαντικούς σκηνοθέτες, έναν Αμερικανό και έναν Νοτιοκορεάτη.
Ο Γούντι Άλεν γύρισε το 1979 το «Μανχάταν» (Manhattan), μια από καλύτερες ταινίες στην πλούσια φιλμογραφία του. Ο 42χρονος Άιζακ Ντέιβις, χωρισμένος σεναριογράφος τηλεοπτικών σόου, βγαίνει με μια μαθήτρια λυκείου προσπαθώντας να ξεπεράσει την πρώην του. Εκείνη από την πλευρά της γράφει ένα βιβλίο με θέμα τη ζωή της με τον Άιζακ! Και ενώ η μαθητριούλα τον έχει ερωτευτεί, εκείνος θα την παρατήσει για την Μέρι Γουίκι, η οποία εκτός από όμορφη τυχαίνει να είναι και ερωμένη του καλύτερού του φίλου!
Ο Τσαν-Γουκ Παρκ γύρισε, το 2003, το δυνατό και σκληρό θρίλερ μυστηρίου «Old boy». Ένας άνδρας εξαφανίζεται μυστηριωδώς ενώ η γυναίκα του βρίσκεται δολοφονημένη. Οι υποψίες στρέφονται στον εξαφανισμένο σύζυγο αλλά εκείνος βρίσκεται κλεισμένος σε ένα δωμάτιο. Μετά από 15 χρόνια, καταφέρνει να δραπετεύσει και το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να πάρει εκδίκηση. Κι αυτό πρέπει να γίνει μέσα σε 5 μέρες! Ταινία για γερά νεύρα!