«Γάτες στο μουσείο»

 

 


«Γάτες στο μουσείο» (Koty Ermitazha) του Βασίλι Ποβένσκι: Το Ερμιτάζ, ένα από τα σημαντικότερα μουσεία παγκοσμίως, αποτελεί τον χώρο δράσης για αυτήν τη ρωσική ταινία κινουμένων σχεδίων. Πρωταγωνιστές της είναι ο γάτος Βίνσεντ και ο κολλητός του φίλος, ο ποντικός Μισέλ. Ο Βίνσεντ ζει ευτυχισμένος σε ένα παλιό σπίτι σε ένα νησί. Όταν όμως ξεσπάει καταιγίδα και το σπίτι πλημμυρίζει, ο Μισέλ σώζει τον Βίνσεντ καλώντας τον να κρυφτεί μαζί του μέσα σε ένα παλιό πιάνο. Έτσι θα καταλήξουν στο θρυλικό μουσείο της Αγίας Πετρούπολης όπου μεταφέρεται το πιάνο. Εκεί ο Βίνσεντ θα γνωρίσει μια επίλεκτη ομάδα προστασίας των θησαυρών του μουσείου που αποτελείται… από γάτες! Οι γάτες αυτές δρουν μέσα στους χώρους του μουσείου και αποστολή τους είναι η εξόντωση ποντικών και λοιπών εντόμων και παρασίτων τα οποία καταστρέφουν τα πολύτιμα εκθέματα. Ο γάτος ικανοποιημένος που βρήκε έναν σκοπό στη ζωή του ονειρεύεται το μέλλον του στο πλάι μια όμορφης γάτας με την οποία θα κάνει οικογένεια, αλλά όπως αποδεικνύεται δεν είναι τόσο εύκολο. Επιπλέον, ο Βίνσεντ δεν θέλει να χάσει τον φίλο του τον Μισέλ που του έσωσε τη ζωή. Θα πρέπει όμως να κάνει κάτι επειδή ο κολλητός του ποντικός έχει ιδιαίτερη αδυναμία στο να ροκανίζει πίνακες ζωγραφικής!

Χρησιμοποιώντας την ψηφιακή τεχνολογία ο Ποβένσκι δημιουργεί μια ενδιαφέρουσα όσο και αστεία ταινία με θέμα τη φιλία και την αποδοχή και με φόντο την τέχνη. Ταινία με πολλαπλά μηνύματα και αρκούντως εκπαιδευτική.

«Αποστολή στην Ελλάδα» (The bricklayer) του Ρένι Χάρλιν: Να πούμε καταρχάς πως μέρος της ταινίας γυρίστηκε στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπου 3.000 κομπάρσοι και ένα ολόκληρο κινηματογραφικό συνεργείο βρέθηκαν στην οδό Βαλαωρίτου, την Αριστοτέλους, την πλατεία Εμπορίου, την αγορά Καπάνι, τα κάστρα και την Άνω Πόλη. Όσον αφορά την ταινία είναι ένα κατασκοπευτικό θρίλερ με φόνους, πράκτορες και εκτελεστές που ανεβάζει την αδρεναλίνη. Πιο συγκεκριμένα ένας απατεώνας με το προφίλ επαναστάτη εκβιάζει τη Σι Άι Έι δολοφονώντας ξένους δημοσιογράφους και έπειτα παρουσιάζει την υπηρεσία ως υπεύθυνη. Καθώς κυβερνήσεις από όλο τον πλανήτη κατηγορούν πλέον ευθέως τις ΗΠΑ για αυτό, η Σι Άι Έι αναγκάζεται να επαναφέρει στην υπηρεσία με δόλο τον αποσυρμένο πράκτορα Στιβ Βέιλ, τον πιο ευφυή από όλους της εκτελεστικής ομάδας της. Τώρα είναι στο χέρι του Βέιλ και μόνο να βάλει σε χρήση τις θανατηφόρες ικανότητες του, ώστε να έρθει αντιμέτωπος με το ισχυρό διεθνές δίκτυο αποσταθεροποίησης, αλλά και το ίδιο του το παρελθόν που τον κατατρέχει.

«Μαύρος κότσυφας, μαύρο βατόμουρο» (Shashvi, shashvi maq’ vali) της Ελένε Ναβεριάνι: Σε ένα μικρό χωριό, κάπου στη Γεωργία, η 48χρονη Ετέρο ζει μόνη από επιλογή. Προτίμησε να ζήσει ελεύθερη παρά να εγκλωβιστεί σε έναν γάμο που θα την περιόριζε. Βέβαια αυτή της η επιλογή την στοχοποίησε με αποτέλεσμα να έχει γίνει αντικείμενο διάφορων κουτσομπολιών από τους συγχωριανούς της. Να όμως που κι αυτή θα λυγίσει όταν θα γνωρίσει έναν άνδρα που θα τον ερωτευτεί και θα βρεθεί αντιμέτωπη με το δίλημμα: να ζήσει μαζί του ή να συνεχίσει να ζει μόνη κι ελεύθερη;

«Τι συνέβη μετά…» (What happens later) της Μεγκ Ράιαν: Δεύτερη σκηνοθετική δουλειά για την ηθοποιό Μεγκ Ράιαν, 8 χρόνια μετά το «Ithaca» και επανεμφάνισή της σε μια ταινία του είδους που αγαπά, δηλαδή αισθηματική κομεντί, μετά από 14 χρόνια. Εδώ ερμηνεύει τη Γουίλα, που συναντιέται τυχαία με τον Μπιλ, με τον οποίο είχε χωρίσει πριν από 25 χρόνια. Η συνάντηση γίνεται σε ένα αεροδρόμιο που εξαιτίας αναβολής των πτήσεών τους, λόγω κακοκαιρίας, θα αναγκαστούν να διανυκτερεύσουν εκεί. Έτσι θα βρεθούν αναγκαστικά μαζί και θα αρχίσουν να αναπολούν τα παλιά και τα όσα θα μπορούσαν να είχαν συμβεί διαφορετικά.

«Ferrari» του Μάικλ Μαν: Από το 2015 είχαμε να δούμε ταινία του Μάκλ Μαν ο οποίος επανέρχεται με το βιογραφικό φιλμ για τον Έντσι Φεράρι. Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι το γεγονός πως το σενάριο είναι του Τρόι Κένεντι Μάρτιν, ο οποίος πέθανε πριν από 14 χρόνια! Μια σειρά από συγκυρίες καθυστέρησαν το γύρισμα της ταινίας, η οποία βγαίνει φέτος στις αίθουσες. Η υπόθεση μας μεταφέρει στο 1967 οπότε ο πρώην οδηγός αγώνων Έντσο Φεράρι είναι αντιμέτωπος με την πτώχευση της εταιρείας του, ενώ αγωνίζεται να ξεπεράσει την οικογενειακή τραγωδία της απώλειας ενός γιου του. Η συμμετοχή του στον αγώνα Mille Miglia, που καλύπτει μια διαδρομή 1.000 μιλίων στην Ιταλία, μοιάζει να είναι η τελευταία του ελπίδα.

 

Στράτος Κερσανίδης strakersan@gmail.com
kersanidis.wordpress.com
Περισσότερα Άρθρα
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2024 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet