«Μην περιμένετε πολλά από το τέλος του κόσμου» (Nu Astepta Prea Mult de la Sfârsitul Lumii) του Ράντου Ζούντε: Ένας από τους πιο σημαντικούς σκηνοθέτες του ρουμάνικου κινηματογράφου, ο Ράντου Ζούντε, επανέρχεται με μια ταινία που προβλήθηκε στο 64ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ενώ απέσπασε το Ειδικό Βραβείο της επιτροπής στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο. Ο βραβευμένος με τη Χρυσή Άρκτο του Βερολίνου το 2020 σκηνοθέτης επανέρχεται με άλλη μια πανέξυπνη και πικρά ευφρόσυνη σάτιρα. Στο πρώτο μέρος της ταινίας παρακολουθούμε την Άντζελα, μια κακοπληρωμένη βοηθό παραγωγής που αλωνίζει τους δρόμους του Βουκουρεστίου με το αυτοκίνητό της για το κάστιγκ ενός εταιρικού βίντεο. Να σημειώσουμε πως μεγάλο μέρος των όσων βλέπουμε είναι αποσπάσματα από την ταινία του Λουτσιάν Μπράτου «Η Άντζελα πάει παραπέρα» του 1981. Στο δεύτερο μέρος, παρακολουθούμε το σκάνδαλο που ξεσπά εξαιτίας του βίντεο – και το κουκούλωμά του. Απολαυστικό road movie και δηκτικό σχόλιο για τη ρουμανική κοινωνία, παιχνίδι με τη φόρμα και τροφή για σκέψη γύρω από την ελαστικοποίηση της εργασίας και τη ρηχή κουλτούρα των ψηφιακών μέσων, η ταινία του Ζούντε διακωμωδεί με σπάνιο πνεύμα τον αναδυόμενο απολυταρχισμό της εποχής μας.
«Ύποπτος» (Accused) του Φιλίπ Μπαραντίνι: Αφού βρίσκεται μπλεγμένος σε μια κοινωνία με εμμονή για εκδίκηση που τον επιλέγει κατά λάθος ως τον επόμενο στόχο της, ένας νεαρός άνδρας πρέπει να επιβιώσει τη νύχτα καθώς το διαδικτυακό κυνήγι μαγισσών φτάνει στην εξώπορτά του.
«Αργκάιλ» (Argylle) του Μάθιου Βον: Η Έλι Κόνγουεϊ είναι μια μοναχική συγγραφέας μιας επιτυχημένης σειράς κατασκοπικών μυθιστορημάτων. Η ιδανική βραδιά για την Έλι περιλαμβάνει το σπίτι της, τον υπολογιστή της, και τον γάτο της, τον Άλφι. Στα βιβλία της πρωταγωνιστεί ο μυστικός πράκτορας Αργκάιλ και η αποστολή του είναι να αποκαλύψει ένα παγκόσμιο δίκτυο κατασκόπων. Οι ιστορίες της όμως αρχίζουν να συμβαίνουν στην πραγματική ζωή, καθώς μια αληθινή μυστική οργάνωση δρα με τον τρόπο που η ίδια φαντάστηκε. Έτσι, η Έλι αναγκάζεται να αποχαιρετήσει τα ήσυχα απογεύματα και τη θαλπωρή του σπιτιού της. Ο -αλλεργικός στις γάτες- κατάσκοπος Άιντεν και η Έλι -η οποία κουβαλά τον Άλφι στην τσάντα της- μάχονται ενάντια στον χρόνο και στους δολοφόνους, καθώς τα όρια μεταξύ του φανταστικού κόσμου της Έλι και του πραγματικού κόσμου θολώνουν.
«Το αγόρι κι ο ερωδιός» (Kimitachi Wa Dô Ikiru Ka) του Χαγιάο Μιζαγιάκι: Ένα 12χρονο αγόρι χάνει τη μητέρα του στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο και καταφεύγει με ό,τι έχει απομείνει από την οικογένειά του στην εξοχή για να αρχίσει μια νέα ζωή. Η φύση κάνει μια αναπάντεχη παύση για να του επιτρέψει να θρηνήσει, ώσπου το αγόρι, καθοδηγούμενο από έναν μυστηριώδη ερωδιό, διαρρηγνύει τη λεπτή μεμβράνη που διαχωρίζει τον κόσμο των ζωντανών από τους νεκρούς. Παρότι αναφέρεται ως διασκευή ενός παιδικού μυθιστορήματος του 1937, ο παραγωγός Τόσιο Σουζούκι επιβεβαίωσε πως στην ουσία μονάχα ο τίτλος προήλθε από αυτό. Και ο τίτλος αυτός μεταφράζεται ως «Πώς μπορείτε όλοι εσείς να ζείτε;» και όχι ως «Το αγόρι και ο ερωδιός» που προτίμησε η διεθνής αγορά.
Η ταινία που είναι φτιαγμένη με παραδοσιακό σχέδιο, κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα στην κατηγορία κινουμένων σχεδίων και είναι υποψήφια για την ίδια κατηγορία στα Βραβεία BAFTA.
«Animal» της Σοφίας Εξάρχου: Κάτω από τον καυτό ήλιο της ελληνικής υπαίθρου, οι ανιματέρ που δουλεύουν σε ένα all-inclusive ξενοδοχείο προετοιμάζονται για την τουριστική σεζόν. Η Κάλια είναι η αρχηγός της ομάδας. Καθώς το καλοκαίρι κορυφώνεται και η πίεση αυξάνεται, οι νύχτες τους γίνονται βίαιες και ο αγώνας της
Κάλιας αποκαλύπτεται στο σκοτάδι. Αλλά όταν ανάψουν ξανά τα φώτα, το σόου θα πρέπει να συνεχιστεί. Πρεμιέρα την Τετάρτη στη Θεσσαλονίκη.