Το πρώτο βήμα ιδιωτικοποίησης του σιδηρόδρομου, του ΟΣΕ, έγινε τις παραμονές των Χριστουγέννων εκθέτοντας διπλά την κυβέρνηση. Στις 22 Δεκεμβρίου, με πλήρη μυστικότητα και όχι στην έδρα του ΟΣΕ, στην Καρόλου, συνήλθε, φρουρούμενο αυστηρά από πάνοπλους αστυνομικούς, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Γκάζι, σε χώρο του Δήμου Αθηναίων, για να αποφασίσει σχετικά με τις δι-εταιρικές σχέσεις της δημόσιας επιχείρησης. Συγκεκριμένα, επρόκειτο να εγκριθεί σύμβαση μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ.
Η σύμβαση όμως ήταν λεόντειος. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα καταβάλει 40 εκατ. ευρώ το χρόνο στην ΕΕΣΣΤΥ έναντι 23 εκατ. που κατέβαλλε το 2015, ποσό το οποίο είχε θεωρήσει ιδιαίτερα υψηλό η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όμως, η υπερβολική ετήσια αμοιβή επιδιώκεται για να είναι ελκυστική η ΕΕΣΣΤΥ και να μπορέσει να ιδιωτικοποιηθεί. Τη σίγουρη δουλειά, ως φαίνεται, σειρά έχουν αυτή τη φορά να κερδίσουν οι Γάλλοι. Εκπρόσωποι των κρατικών γαλλικών σιδηροδρόμων συνόδευαν προς τούτο τον κ. Ολάντ στο πρόσφατο ταξίδι του στην Αθήνα.
Όπως ήταν αναμενόμενο και αναγκαίο, οι εργαζόμενοι αντέδρασαν. Μέλη των ΔΣ των σωματείων τους παρευρέθηκαν εκεί και ζήτησαν να μη γίνει η εν κρυπτώ συνεδρίαση του ακέφαλου, εξάλλου, ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύστερα από την παραίτηση του προέδρου της. Ζήτησαν δε να επιδώσουν υπόμνημα στο ΔΣ με τις θέσεις της ΠΟΣ (Πανελλήνια Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών).
Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όχι μόνο αρνήθηκε, αλλά πρωτοστατούντος του εκπροσώπου του ΤΑΙΠΕΔ στο ΔΣ κάλεσε την αστυνομία να παρέμβει και με προτεταμένα τα όπλα, σε άοπλους ολιγάριθμους συνδικαλιστές, επιδόθηκε σε ένα μάθημα τρομοκράτησης, όπως καταγγέλλουν στις ανακοινώσεις τους τα σωματεία. Οι συνδικαλιστές, όπως καταγγέλλουν, συνοδεύονταν από ένοπλους φρουρούς. Ακόμη και ο εκπρόσωπος των εργαζομένων, όταν προσέρχονταν στο χώρο που θα συνεδρίαζε το ΔΣ.
Η συνεδρίαση, τελικά, δεν ολοκληρώθη��ε, αλλά προφανώς θα επιχειρηθεί ξανά. Όποιος θεωρεί ότι η υπερβολική αμοιβή για τη συντήρηση ευνοεί παράλογα την ΕΕΣΣΤΥ και άρα υπονομεύει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μάλλον βιάζεται, γιατί δεν ξέρει όλα τα κομμάτια του παζλ. Για παράδειγμα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχεδιάζεται να ενοικιάσει από την ΓΕΑΟΣΕ το τροχαίο υλικό της (βαγόνια, μηχανές κ.λπ.) σε πολύ χαμηλή τιμή. Να σημειώσουμε ότι μνημονιακή υποχρέωση είναι η πώληση της ΕΕΣΣΤΥ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όχι της ΓΕΑΟΣΕ άρα η τελευταία μπορεί να έχει ζημιές…
Εν τω μεταξύ, τα ΔΣ των σωματείων του ΟΣΕ εξέδωσαν ανακοινώσεις που καταγγέλλουν την κυβέρνηση για όσα έγιναν στις 22 Δεκεμβρίου και το σχέδιο ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ. Ανακοίνωση, όμως, εξέδωσε και το συντονιστικό της οργάνωσης του ΣΥΡΙΖΑ στον ΟΣΕ.

 
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2020 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet