Εδώ και μήνες η Θεσσαλονίκη ταλαιπωρείται από την ακατανόητη απόφαση να προχωρήσει το καταστροφικό έργο του Flyover. Τόσον καιρό με ανακοινώσεις, με εκδηλώσεις, με δελτία Τύπου, με συνεντεύξεις, με πρωτοβουλίες κατοίκων, με συλλογές υπογραφών λαμβάνει χώρα ένας δημόσιος διάλογος, που έχει αναδείξει πληθώρα περιβαλλοντικών και κυκλοφοριακών επιπτώσεων του έργου, ένας διάλογος που έχει οδηγήσει την πλειοψηφία των κατοίκων, όπως έδειξε και πρόσφατη μέτρηση, να εναντιώνεται στο έργο. Αυτός ο διάλογος μεταφέρθηκε επιτέλους και σε ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, από όπου μπορούν να εξαχθούν μερικά σημαντικά συμπεράσματα.

Πρώτον, ο Flyover δεν πρέπει να γίνει. Η πόλη δεν τον θέλει και η κατασκευή και λειτουργία του θα έχει τρομακτικές επιπτώσεις στο κυκλοφοριακό, στο περιβάλλον, στη δημόσια υγεία και στην ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Δεύτερον, κάποιοι συμπολίτες μας, όπως αυτοί της δημοτικής αρχής, γνωρίζουν πως σίγουρα δεν θα έπρεπε να γίνει με τους σημερινούς όρους. Και όμως υποχωρούν στην αυταρχικότητα της κυβέρνησης και αποδέχονται αυτό το καταστροφικό έργο. Οφείλουν να αντιληφθούν τη δύναμη που έχουν ως δημοτική αρχή, αλλά ακόμα περισσότερο οφείλουν να αντιληφθούν την ευθύνη που έχουν απέναντι στους κατοίκους της πόλης.

Τρίτον, η δεξιά κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, όπως φάνηκε και από την προσβλητική και προκλητική στάση και συμπεριφορά του κ. Ταχιάου, δεν νοιάζεται για τους κατοίκους, δεν νοιάζεται για την πόλη, δεν νοιάζεται για το περιβάλλον. Ο Νίκος Ταχιάος, έχοντας αποτύχει να εκλεγεί δήμαρχος και βουλευτής από την πόλη της Θεσσαλονίκης το 2019, και έχοντας μια θητεία ως πρόεδρος της Αττικό Μετρό, όπου το Μετρό Θεσσαλονίκης και πάλι δεν παραδόθηκε ως όφειλε, μοιάζει πλέον να έχει δει τη θέση του ως υφυπουργός Υποδομών ως χρίσμα για να τιμωρήσει την πόλη που επανειλημμένως τον έκρινε ανεπιθύμητο.

Από την άλλη μεριά, μία μέρα μετά την ειδική συνεδρίαση, εκατοντάδες κάτοικοι βρέθηκαν στο Πολιτιστικό Κέντρο Τούμπας, σε μια ανοιχτή εκδήλωση που διοργάνωσαν η Πρωτοβουλία Κατοίκων Μαλακοπής, ο Σύνδεσμος Κωνσταντινουπολιτών, η Πρωτοβουλία Κατοίκων Κρυονερίου, ο Σύλλογος Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης, η Επιτροπή Προστασίας Σέιχ Σου, και η Πρωτοβουλία Κατοίκων Πυλαίας. Σε αυτή την εκδήλωση, με βασικά χαρακτηριστικά τον αλληλοσεβασμό και την προθυμία για δράση, κατατέθηκαν επιχειρήματα από ειδικούς επιστήμονες, παρουσιάστηκαν οι αρνητικές επιπτώσεις του έργου, και συζητήθηκαν τα επόμενα βήματα για τον αγώνα των πολιτών.

Είναι ξεκάθαρο πως ακόμα και αν οι δημοτικές αρχές δεν έχουν το θάρρος ή τη θέληση να εναντιωθούν στην επιβολή ανούσιων και επικίνδυνων έργων και στη ρεβανσιστική και προσβλητική στάση υφυπουργών, οι κάτοικοι έχουμε τη δύναμη, τη δυναμική και το δίκιο για να πιέσουμε προς όλες τις πλευρές μέχρι να δικαιωθούμε, να βάλουμε τέλος στην άσκοπη ταλαιπωρία, να επενδύσουμε στα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς, και να μη γίνει ο Flyover.

Πολυχρόνης Καράμπελας O Π. Καράμπελας είναι συντονιστής Τομέα Τοπικής Αυτοδιοίκησης ΜέΡΑ25. Περισσότερα Άρθρα
Πρόσφατα άρθρα ( Περιβάλλον )
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2024 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet