Για ακόμη μια φορά ο γνωστός συρφετός των ακροδεξιών δήθεν πατριωτών ανακάλυψε εχθρούς του έθνους  και ξέθαψε το τσεκούρι του πολέμου.Αυτή τη φορά στόχος των διάφορων ακροδεξιών ιστοσελίδων, έγιναν οι δημιουργοί της ταινίας «Avant-Drag!» του Φιλ Ιερόπουλου, που προβλήθηκε με επιτυχία στο πρόσφατο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

 

Αφορμή ένα πανό που σήκωσαν οι συντελεστές της ταινίας μετά το τέλος της προβολής στο οποίο αναγράφονται οι λέξεις DESTROY GREECE. Έτσι ο ακροδεξιός συρφετός  βρήκε την ευκαιρία να επιτεθεί κατά της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, η οποία -σύμφωνα με το κοντό τους το μυαλό- απειλεί την πατρίδα! Μια ενέργεια καθαρά χιουμοριστική, με έντονη σαρκαστική διάθεση εκλαμβάνεται ως απειλή κατά της πατρίδας!

 

Βέβαια δεν έχω την απαίτηση οι περιφερόμενοι ιδιοκτήτες της πατρίδας να έχουν χιούμορ. Ούτε περιμένω να αντιληφθούν το νόημα της δράσης των queer, των ΛΟΑΤΚΙ, των drag queens και όλων εκείνων που στο μυαλό τους μοιάζουν με εξωτικά όντα ενώ δεν είναι τίποτε άλλο παρά άνθρωποι σαν όλους τους άλλους. Άνθρωποι που προφανώς και δεν προπαγανδίζουν την καταστροφή της Ελλάδας αλλά, συμβολικά, την καταστροφή όλων όσων συμβολίζει η Ελλάδα της συντήρησης, της υποκρισίας, της πατριδοκαπηλίας, της θρησκοληψίας, της φαλλοκρατίας, που κρύβεται πίσω από σταυρούς, σημαίες και άλλα σύμβολα.

 

Άλλωστε, από την ίδια τη φωτογραφία, φαίνεται ξεκάθαρα ο σαρκαστικός και αυτοσαρκαστικός ακόμη της συγκεκριμένης δράσης. Ο σκηνοθέτης Φιλ Ιερόπουλος, χωρίς περιστροφές έχει υποστηρίξει πως: «Η Ελλάδα είναι μια παραδοσιακά, εθιμοτυπικά, θεσμικά φασιστική χώρα. Αν δεν ανήκεις στο μεγάλο ποσοστό, καλή τύχη. Η βαρβαρότητα της Ελλάδας ξεκινάει από την οικογένεια, συνεχίζει στα σχολεία και διατρέχει όλα τα κοινωνικά στρώματα (…) Φαίνεται πως οι ακροδεξιοί (με περίβλημα νοικοκυραίων) είναι πια παντού ανάμεσά μας. Κάθε λίγες εβδομάδες μπλέκω σε καβγάδες αν τολμήσω να μιλήσω απέναντι σε κάποιον που είναι ρατσιστής με κάποιο άτομο στο μετρό. Την αποκτήνωση τη συναντάμε ακόμα και στα πιο αναπάντεχα μέρη πλέον (…)».

 

Είναι σαφές δηλαδή ποια Ελλάδα επιθυμεί να «καταστραφεί» ο Ιερόπουλος και προσωπικά δε διστάζω να πως ότι συμφωνώ μαζί του. Ευτυχώς που η κριτική επιτροπή αντιλήφθηκε το πνεύμα της ταινίας και της απένειμε ειδική μνεία με το εξής σκεπτικό: «Για την ανατρεπτική, εικονοκλαστική του προσέγγιση, η οποία προσκαλεί το κοινό να φανταστεί από την αρχή την ελληνική κοινωνία».

 

Θα περίμενα όμως άλλη αντιμετώπιση από τη διοίκηση του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Η οποία αντί να υποστηρίξει τη φετινή της επιλογή, να δώσει ιδιαίτερα μεγάλο χώρο στις ταινίες με ΛΟΑΤΚΙ θέματα, κάτι που αποτυπώθηκε και στην αφίσα του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ, κράτησε αμυντική στάση.

 

Είναι η ίδια διοίκηση που πήρε ξεκάθαρη θέση όταν οι γνωστοί θρησκόληπτοι πατριώτες ξεσηκώθηκαν εναντίον της αφίσας της ταινίας «Αδέσποτα κορμιά» στηρίζοντας την σκηνοθέτρια Ελίνα Ψύκου, που τώρα σχεδόν απολογείται στον ακροδεξιό συρφετό. Απολογείται σε εκείνους που μιλούν για «πολιτισμικούς τρομοκράτες και φορείς ανωμαλίας» ενώ θα έπρεπε να στηρίξει όχι μόνον την ταινία και τους δημιουργούς της αλλά και τις δικές του επιλογές.  

 

Είναι το ίδιο το φεστιβάλ που λίγο καιρό πριν φιλοξένησε σε αίθουσά του την αιρετική, προκλητική και σαρωτικά χιουμοριστική ταινία «Ping flamingos» που γύρισε το 1972 ο Τζον Γουότερς, ένα αληθινό «μανιφέστο της ασέβειας» ένα ελευθεριακό, προκλητικό, ανατρεπτικό μανιφέστο που μπροστά του το πανό DESTROY GREECE μοιάζει με παιδικό πάρτι!

 

Κι όλο αυτό γίνεται ακόμη χειρότερο καθώς, όπως μαθαίνουμε, οι συντελεστές της ταινίας έχουν γίνει αποδέκτες απειλητικών μηνυμάτων. Κι όλα αυτά μερικές μόνον μέρες μετά την επίθεση που δέχτηκαν ΛΟΑΤΚΙ άτομα μπροστά στο Ολύμπιον από ομάδα αφιονισμένων ακροδεξιών. 

 

Κι έτσι, λοιπόν, η διοίκηση του φεστιβάλ αντί να καταδικάσει τις ομοφοβικές και τρανσοφοβικές αντιδράσεις, κι αντί να υποστηρίξει την ελευθερία της καλλιτεχνικής και οποιασδήποτε άλλης έκφρασης, απολογείται λέγοντας στην ανακοίνωσή του πως δεν ήξερε, δεν υπήρξε καμία συνεννόηση.

 

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση του φεστιβάλ αναφέρει:

«Με αφορμή δημοσιεύματα για ένα συμβάν που έγινε στο πλαίσιο του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, το Φεστιβάλ έχει να δηλώσει τα εξής:

Η φωτογραφία στην οποία αναγραφόταν “Destroy Greece” ελήφθη στη διάρκεια συζήτησης που ακολούθησε την προβολή της ταινίας Avant-Drag! στις 14 Μαρτίου, στην αίθουσα Παύλος Ζάννας. Η ενέργεια πραγματοποιήθηκε από τους συντελεστές της ταινίας χωρίς να έχει προηγηθεί συνεννόηση με το Φεστιβάλ και χωρίς να έχει ζητηθεί άδεια. Το μήνυμα δεν εκφράζει τις αρχές και τις αξίες του Φεστιβάλ και προφανώς είναι καταδικαστέο».

 

Και τίθεται το ερώτημα. Ποιες είναι οι αρχές και οι αξίες του φεστιβάλ αν όχι η υποστήριξη μιας ανοιχτής, ελεύθερης, συμπεριληπτικής πολιτιστικής εκδήλωσης;

 

 

 

Στράτος Κερσανίδης strakersan@gmail.com
kersanidis.wordpress.com
Περισσότερα Άρθρα
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2024 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet