Μανώλης Χριστοδούλου «Dawn»
Ο Μανώλης Χριστοδούλου είναι κανονίστας και συνθέτης με έδρα την Αθήνα. Οι επιρροές του από τις μουσικές της ελληνικής, αραβικής, της ευρύτερης Ανατολικής Μεσογείου και world music, ethnic Jazz μπορούν να φανούν στο πρώτο προσωπικό του άλμπουμ «Dawn». Τον οποίο παρουσιάζει πρώτη φορά στο Tinos World Music Festival και για πρώτη φορά στην Αθήνα στο Baumstrasse.
Η έλλειψη του στίχου στις συνθέσεις δίνει τη δυνατότητα στον ακροατή να φτιάξει έναν δικό του κόσμο, βασισμένο στα ηχοχρώματα και την ατμόσφαιρα που δημιουργείται. Η αρμονία της κλασικής και της τζαζ μουσικής μπλέκεται με την τροπικότητα της ανατολίτικης, το κανονάκι ένα όργανο με πλούσιες εκφραστικές δυνατότητες και όργανο αναφοράς της μουσικής της Ανατολικής Μεσογείου, συμπράττει με όργανα της δυτικής αλλά και ανατολίτικης παράδοσης, δημιουργώντας εικόνες στον ακροατή ανάλογες μ’ αυτές της ανάγνωσης ενός βιβλίου. Παίζουν οι μουσικοί: Γιώργος Βεντουρής: κοντραμπάσο, Δημήτρης Μικέλης: ούτι, Κώστας Παπαγεωργίου: κιθάρα, Πανορμίτης Μπούμπας: βιολί, λάφτα, φωνή, Πτολεμαίος Αρμάος: ηλεκτρική κιθάρα
Στρατής Σκουρκέας: κρουστά, Χάρης Λαμπράκης: νέι, Χρήστος Ψαρομήλιγκος: βιολί, Γιάννης Δαμιανός: ηχοληψία, Βαλασία Ντόντουλου: δημιουργία animation.
Θα γίνει επίσης η πρώτη προβολή της ταινίας animation μικρού μήκους «Dawn».
Την Κυριακή 21 Απριλίου, στις 8μμ, στο Baumstrasse | Δρόμος με Δέντρα (Σερβίων 8, 2ος όροφος, Βοτανικός).
Νίκος Ξυδάκης - Διονύσης Καψάλης
Με αφορμή την έκδοση της μελέτης του Διονύση Καψάλη «Ελεγεία και επιτύμβιο» από τις εκδόσεις Άγρα, ο Νίκος Ξυδάκης θα θυμίσει στιγμές με μελοποιημένα ποιήματα, μουσική και τραγούδια, από την πολυετή και δημιουργική τους συνεργασία. Ο Διονύσης Καψάλης θα διαβάσει ποιήματα του.
Συμμετέχουν οι μουσικοί: Aλεξανδρος Καψοκαβάδης: κιθάρα, φωνή, Γιάννης Κυριμκιρίδης: πιάνο, Φώτης Μυλωνάς: φλάουτο, Πάνος Δημητρακόπουλος: κανονάκι.
Την Τρίτη 23 Απριλίου, στις 9μμ, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αίθουσα «Γιάννης Μαρίνος» του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής».
Φωνητικό σύνολο En-Chor
Πόσες είναι, άραγε, οι όψεις του παθών; Πώς έχει εκφραστεί η έννοια των παθών μέσα στα τραγούδια; Θα είχε νόημα η ζωή χωρίς πάθη; Το φωνητικό σύνολο En-Chor και ο μαέστρος Σάββας Ρακιντζάκης απαντούν σε αυτά τα ερωτήματα μέσα από την παράσταση «Τα τραγούδια γίναν πάθη». Τραγουδούν ομαδικά και μεμονωμένα για τα προσωπικά πάθη, τα πάθη ενός ολόκληρου λαού, τα πάθη όλου του κόσμου. Αυτό που στην υπέρτατη έκφρασή του γίνεται ένα με το Θεανθρώπινο Πάθος και οδηγεί στην Ανάσταση. Μια Ανάσταση που πάντα περιμένει, κρυμμένη πίσω από έναν Γολγοθά. Έναν Γολγοθά, ο οποίος αποκαλύπτεται σιγά σιγά μέσω των μελωδιών, των λέξεων και των απαγγελιών. Μαζί τους η εξαίρετη λυρική σοπράνο Μαριλένα Στριφτόμπολα που θα ερμηνεύσει μοναδικά τραγούδια από φαινομενικά διαφορετικούς κόσμους που, όμως, εκφράζουν το πάθος.
Οι μελωδίες των Μίκη Θεοδωράκη, Σταύρου Ξαρχάκου, Δημήτρη Λάγιου κ.ά., μαζί με την ποίηση των Οδυσσέα Ελύτη, Γιάννη Ρίτσου, Τάσου Λειβαδίτη και τους στίχους των Νίκου Γκάτσου, Γιάννη Θεοδωράκη κ.ά., φωτίζουν από διαφορετικές «γωνίες» τα πάθη. Κάπως έτσι τα «Ανθρώπων έργα» βρίσκουν το «Όνειρο» και η «Μεγάλη Παρασκευή» ακολουθεί την «Εποχή της αγάπης». Το ήδη κατανυκτικό κλίμα συμπληρώνουν οι αναγνώσεις κειμένων σχετικά με τα Πάθη από την ηθοποιό Ιφιγένεια Γρίβα.
Στο En-Chor συμμετέχουν οι: Βαλσαμία Αθανασιά, Ευτύχης Βαρδουλάκης, Σωτηρία Γεωργίου, Κωσταντής Δεσπότης, Σοφία Κουνέλα, Κάσση Λάζαρη, Στεφανία Μοροζίνη, Βαγγέλης Νικολιδάκης και Γιούλη Φιλιππίδου. Μουσική επιμέλεια - διεύθυνση: Σάββας Ρακιντζάκης. Καλλιτεχνική επιμέλεια: Καλή Βανδώρου.
Την Πέμπτη 25 Απριλίου, στις 8μμ, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αίθουσα «Γιάννης Μαρίνος» - Μουσική Βιβλιοθήκη.
Ηρώ Σαΐα «Εαρινό πάθος»
O Σύλλογος Φίλων του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών διοργανώνει στον Ιερό Ναό του Αγίου Παντελεήμονος τη μυσταγωγική συναυλία «Εαρινό πάθος» με ερμηνεύτρια την Ηρώ Σαΐα, τέσσερις μουσικούς και τη συνοδεία τριμελούς γυναικείας χορωδίας. Ύμνοι, εγκώμια και ποιήματα θα μας εισαγάγουν μουσικά στη Μεγάλη Εβδομάδα και θα μας μεταφέρουν σ’ έναν κόσμο υπερβατικό, στον κόσμο του Θείου, αλλά και του ανθρώπινου Πάθους, ξεκινώντας με το γνωστό σε όλους μας τροπάριο της Κασσιανής μελοποιημένο μοναδικά από τον Σταύρο Ξαρχάκο.
Με όχημα την άνοιξη, τη γιορτή της φύσης και ύμνους προς τη ζωή και την αλληλεγγύη, πρόθεση της εκδήλωσης είναι να αποτελέσει «βάλσαμο» και ελπίδα, μια συμβολική και όχι μόνο «Ανάσταση» του μέσα μας και του γύρω μας.
Ερμηνεία - επιλογή τραγουδιών: Ηρώ Σαΐα, Νεοκλής Νεοφυτίδης: πιάνο, τραγούδι, ενορχηστρώσεις, Χρυσάνθη Γκίκα: πολίτικη λύρα, Γιώργος Νικόπουλος: κιθάρα, τραγούδι
Χάρης Κελλάρης: μπάσο. Συμμετέχει φωνητικό σύνολο που αποτελείται από τις: Νεφέλη Σκοπετέα, Δήμητρα Καλουμένου και Αρετή Μελάνη. Σχεδιασμός φωτισμών: Ελευθερία Ντεκώ.
Την Δευτέρα 22 Απριλίου, στις 7μμ, στον Ιερό Ναό Αγίου Παντελεήμoνος (Αχαρνών 113).
Είσοδος ελεύθερη με ηλεκτρονικά δελτία εισόδου.
Δημήτρης Παπαϊωάννου «Ιnk»
Η τελευταία δουλειά του μοναδικού χορογράφου και χορευτή που καταχειροκροτήθηκε στην περσινή πρεμιέρα της στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών επιστρέφει ύστερα από δεκατέσσερις μήνες παγκόσμιας περιοδείας. Η παράσταση αποθεώθηκε από κοινό και κριτικούς σ’ όλο τον κόσμο και θα ολοκληρώσει τη διεθνή περιοδεία της στο ανακαινισμένο ιστορικό Théâtre de la Ville του Παρισιού, αμέσως μετά τις παραστάσεις της Αθήνας.
Το «Ink» είναι φτιαγμένο σαν ένα σκοτεινό όνειρο με θέμα τον πόθο και την ακύρωση. Κάτω από μια ασταμάτητη βροχή, μέσα σ’ ένα πλημμυρισμένο τοπίο, ο ίδιος ο Παπαϊωάννου μαζί με τον Σούκα Χορν ενσαρκώνουν το δίπολο ενός έργου που ξεκίνησε ως εικαστική εγκατάσταση. «Είναι ένα παιχνίδι για δύο, μιλάει για την επιθυμία, για του 'πόθου τ’ αγρίμι', όπως έχει γράψει ο Μιχάλης Γκανάς, και τη μανία σύνδεσης με τη νεότητα και την ομορφιά. Μπήκα σε μια περίοδο που ήμουν γεμάτος φως και αγάπη και έφτιαξα ένα σκοτεινό έργο», δηλώνει ο ο Δημήτρης Παπαϊωάννου. Η πρώτη εκδοχή του γεννήθηκε το 2020 για το Torino Danza Festival και το Reggio Emilia Aperto Festival, ενώ την περίοδο του λοκντάουν, ο Παπαϊωάννου δούλεψε μαζί με τον συνεργάτη του Σούκα Χορν, τον συναρπαστικό γερμανό χορευτή που μας είχε καταπλήξει στον Εγκάρσιο προσανατολισμό, για την ολοκλήρωση του πρότζεκτ εν όψει της παγκόσμιας περιοδείας του. Στο έργο, ο φύλακας ενός σκοτεινού, κατακλυσμιαίου σύμπαντος πασχίζει να διατηρήσει την τάξη, ισορροπώντας πάνω σε μια διαρκή ευθραυστότητα. Η εισβολή ενός επισκέπτη από τα έγκατα της γης αναστατώνει τη μοναχική του ύπαρξη, φέρνοντάς τον αντιμέτωπο με την τρυφερότητα και την οδύνη, ακόμη και με τη βαναυσότητα. Σε ένα ντουέτο που σύντομα εξελίσσεται σε μονομαχία, θέτει σε δοκιμασία τα όρια της πραγματικότητας μέσα από τα φίλτρα της επιστημονικής φαντασίας και της φρίκης.
Η σύλληψη, η σκηνοθεσία, τα σκηνικά, τα κοστούμια και οι φωτισμοί είναι του Δημήτρη Παπαϊωάννου, η μουσική του Κορνήλιου Σελαμσή, ο ηχητικός σχεδιασμός του Ντέιβιντ Μπλούιν, ο σχεδιασμός φωτισμών των Λισιέν Λαμπορντερί και Στέφανου Δρουσιώτη. Τις συνθέσεις του Σελαμσή διηύθυνε και ηχογράφησε με μια από τις σημαντικότερες ορχήστρες παγκοσμίως, τη musicAeterna, ο Θεόδωρος Κουρεντζής. Ερμηνεύουν ο Δημήτρης Παπαϊωάννου (Ντυμένος άνδρας) και ο Σούκα Χορν (Γυμνός άνδρας).
Για πέντε παραστάσεις, από τις 22 έως τις 26 Απριλίου, στις 8μμ, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη.