Η υπογραφή της πρώτης συλλογικής σύμβασης εργασίας μεταξύ σωματείου εργαζομένων Γενική Ταχυδρομική και της εταιρείας είναι πλέον γεγονός. Έπειτα από πολύχρονη μάχη, και ένα θεσμικό πλαίσιο που λόγω μνημονικών νόμων δεν βοηθούσε, το σωματείο με τη συσπείρωση του κόσμου, τις μαζικές συνελεύσεις που έκανε και την αποφασιστική βοήθεια από την ΟΣΜΕ (Ομοσπονδία Συγκοινωνιών Μεταφορών Ελλάδος) κατάφερε να υπογράψει συλλογική σύμβαση εργασίας, η οποία καλύπτει πάνω από χίλιους εργαζόμενους.

Η κατοχύρωση βασικού μισθού στα 860 για όλους τους εργαζόμενους, οι τριετίες και το επίδομα γάμου 10% είναι πολύ σημαντικές κατακτήσεις και προηγούμενο για όλο τον κλάδο. Η αναγνώριση ειδικοτήτων, επίσης, με ορισμένα καθήκοντα για κάθε μία, σημαίνει ότι η εργασία μας είναι ειδικευμένη και τα καθήκοντα ορίζονται σαφώς από τη σύμβαση. Εξίσου σημαντικά είναι τα 132 ευρώ που δίνονται σε μορφή κουπονιών κάθε μήνα σε κάθε εργαζόμενο και η ιδιωτική ασφάλιση.

Σε έναν κλάδο που τα τελευταία χρόνια υπάρχουν πολλοί εργαζόμενοι εργολαβικοί ή ενοικιαζόμενοι ή και ορισμένου χρόνου, η υπογραφή συλλογικής σύμβασης στη Γενική Ταχυδρομική διασφαλίζει ότι εργαζόμενος που θα προσληφθεί με σύμβαση ορισμένου χρόνου, μετά τους 6 μήνες η σύμβασή του μετατρέπεται σε αορίστου. Η σημαντικότητα της σύμβασης είναι ότι καλύπτει πάνω από χίλιους εργαζόμενους και έρχεται να προστεθεί στις είδη υπάρχουσες επιχειρησιακές συμβάσεις της speedex, acs, και ΕΛΤΑ ταχυμεταφορές, οι οποίες καλύπτουν άλλους 800 εργαζόμενους.

Σε ένα σύνολο περίπου 8.000 εργαζομένων, περίπου 2.500 καλύπτονται τώρα από επιχειρησιακές συμβάσεις, δηλαδή περίπου 30% του κλάδου ταχυμεταφοράς ταχυδρόμησης. Αυτό μπορεί και πρέπει να δώσει, ως παράδειγμα, ώθηση για την υπογραφή κλαδικής συλλογικής σύμβασης εργασίας, ώστε να καλυφθεί και ο υπόλοιπος κλάδος. Πρόκειται για έναν κλάδο που η σημαντικότητα του φάνηκε την εποχή της πανδημίας, καθώς επιτελούσε, ουσιαστικά, κοινωνικό έργο. Ένας κλάδος που πριν δύο χρόνια ορίστηκε ως κλάδος κοινής ωφέλειας, δεν μπορεί να μένει χωρίς κλαδική σύμβαση. Με ειδικότητες σαφώς ορισμένες, με βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα που χρόνια τώρα οι εργαζόμενοι οδηγοί δικύκλου, οι οδηγοί αυτοκινήτων και οι διαλογείς συσκευαστές δεν παίρνουν.

Σημειωτέον ότι είναι ένας κλάδος που την τελευταία δεκαετία γιγάντωσε τα κέρδη του και αναμένει ακόμα περισσότερα, όσο ανεβαίνει η ηλεκτρονική αγορά μέσω ίντερνετ. Η οποία απέχει πολύ στην Ελλάδα από τον μέσο όρο ηλεκτρονικής αγοράς της ΕΕ.

 

Γιώργος Κοντοράβδης Περισσότερα Άρθρα
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2024 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet