Οι πλημμύρες στη Θεσσαλία τον περασμένο Σεπτέμβρη πέρα από τις τεράστιες ζημιές που προκάλεσαν στη γεωργία, την κτηνοτροφία, στις υποδομές και στις κατοικίες, είχαν ως αποτέλεσμα και τη μεταφορά 700.000 κ.μ. φερτών υλικών από τη λίμνη Κάρλα στο βυθό του λιμανιού του Βόλου. Το αποτέλεσμα ήταν  να μειωθούν τα βάθη του λιμένα έως και δύο μέτρα και να γίνεται αδύνατος ο ελλιμενισμός των κρουαζιεροπλοίων  και των εμπορικών πλοίων που μεταφέρουν αδρανή υλικά ενώ σημαντικά προβλήματα δημιουργήθηκαν και στην ιχθυόσκαλα.

Από την πρώτη στιγμή οι εργαζόμενοι στο λιμάνι κατέθεσαν προτάσεις για την αποκατάσταση των ζημιών δίνοντας προτεραιότητα στην εκπόνηση των απαραίτητων περιβαλλοντικών μελετών, καθώς είναι πολύ πιθανό οι φερτές ύλες που βρίσκονται στο βυθό του λιμανιού να είναι επιβαρυμένες (ή ακόμα και επικίνδυνες) οπότε απαιτείται και ειδική διαχείριση για την απομάκρυνσή τους. Παρά το γεγονός ότι εκείνη την περίοδο υπήρχε σύμβαση συνεργασίας του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ) με το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), ποικιλώνυμα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ απέρριψαν ως αχρείαστη τη  διενέργεια των περιβαλλοντικών μελετών προκρίνοντας το μοντέλο της μελέτης – κατασκευής που θα αντιμετώπιζε το πρόβλημα.

Παράλληλα, ξεκίνησε ένα απίστευτο κυβερνητικό γαϊτανάκι όσον αφορά το κόστος του καθαρισμού του βυθού και τους τρόπους κάλυψής του. Την ίδια περίοδο που Μητσοτάκης, Χατζηδάκης, Σταϊκούρας και Τριαντόπουλος υπόσχονταν τη διάθεση εκατοντάδων εκατομμυρίων για την αποκατάσταση των ζημιών στη Μαγνησία, η εξεύρεση εννέα εκατομμυρίων ευρώ (τα οποία στη συνέχεια, εντελώς αυθαίρετα καθώς δεν έχουν διενεργηθεί σχετικές μελέτες, μειώθηκαν σε έξι), για την κάλυψη του κόστους καθαρισμού, αναγορεύθηκε σε κορυφαίο ζήτημα που απειλεί τη δημοσιονομική σταθερότητα της χώρας… Αποδεικνύοντας, για πολλοστή φορά μετά το 2019, τον κυνισμό και την αδιαφορία για τις δημόσιες υποδομές και την επιτελική ανικανότητα της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.

Εν τω μεταξύ, το λιμάνι του Βόλου απαξιώνεται καθώς χάνει διαρκώς φορτία: το τετράμηνο Σεπτ. – Δεκ. 2023 η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά 40% και του γενικού φορτίου κατά 20% περίπου (σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022) και οι ακυρώσεις στον κατάπλου κρουαζιεροπλοίων είναι καθημερινό φαινόμενο με παράπλευρες αρνητικές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία.

Πρόσφατα, κυβερνητικό κλιμάκιο, αποτελούμενο από έναν υπουργό (Χατζηδάκης), δύο υφυπουργούς – τοπικούς βουλευτές (Τριαντόπουλος, Μακρή), τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της ΝΔ και τοπικό βουλευτή (Μπουκώρος) και τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, επισκέφθηκε το  λιμάνι του Βόλου. Μια επίσκεψη που προκάλεσε αγανάκτηση τόσο στους εργαζόμενους στο λιμάνι όσο και στην κοινωνία του Βόλου καθώς αντί για συγκεκριμένες προτάσεις – λύσεις, ανακοινώθηκε η ανάθεση του έργου στη Μονάδα Ωρίμανσης Έργων του ΤΑΙΠΕΔ (σ.σ.: η συγκεκριμένη μονάδα καταγγέλθηκε πρόσφατα από τον ΣΕΜΕΔΕ για στρέβλωση αποτελεσμάτων διαγωνισμών*) ενώ το κόστος θα καλυφθεί εν μέρει από τον ΟΛΒ (από ταμιακά διαθέσιμα που δημιουργήθηκαν την περίοδο 2016 – 2019). Μάλιστα, ανακοινώθηκε και χρονοδιάγραμμα (!) το οποίο προβλέπει τη διεξαγωγή διαγωνισμού στα τέλη Μαΐου και ολοκλήρωση του έργου σε περίπου δεκαοκτώ μήνες. Ένα χρονοδιάγραμμα που είναι ήδη στον αέρα καθώς οι «φωστήρες» του ΤΑΙΠΕΔ ανακάλυψαν ότι δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός αν δεν προηγηθούν οι περιβαλλοντικές μελέτες.

Σε σχετική ανακοίνωσή της η Νέα Αριστερά Μαγνησίας κατήγγειλε «τη συμπαιγνία της κυβέρνησης, των τοπικών βουλευτών της ΝΔ και του ΤΑΙΠΕΔ που οδηγούν στην απαξίωση το λιμάνι του Βόλου» και πρότεινε την ακύρωση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης του ΟΛΒ («προτιμητέος επενδυτής» ο ΟΛΘ) ,  τη χρηματοδότηση του έργου της βυθοκόρησης του λιμανιού από δημόσιους πόρους, την ανάθεση στον ΟΛΒ της διαγωνιστικής διαδικασίας και την επιπλέον χρηματοδότηση του Οργανισμού για την υλοποίηση των απαραίτητων έργων για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμανιού (ολοκλήρωση τρίτου προβλήτα, σιδηροδρομική σύνδεση, μαρίνα).

 

 

* https://www.efsyn.gr/oikonomia/elliniki-oikonomia/431655_sta-kagkela-kai-oi-ergolaboi-dimosion-ergon-gia-adiafaneia-stis

 

Γιώργος Τοζίδης Περισσότερα Άρθρα
Πρόσφατα άρθρα ( Κοινωνία )
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2024 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet