Και πάλι Λάνθιμος!

 

Έχοντας κερδίσει το βραβείο ανδρικής ερμηνείας με τον Τζέσε Πλίμονς, στο 77o Φεστιβάλ των Kανών, η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου «Ιστορίες καλοσύνης» (Kind of Kindness) κάνει πρεμιέρα από την Ελλάδα.

Τα ρεπορτάζ από τη γαλλική πόλη ανέφεραν πως μετά το τέλος της προβολής το κοινό χειροκροτούσε όρθιο επί πέντε λεπτά την ταινία του έλληνα σκηνοθέτη. Η συνεργασία του Λάνθιμου με τον Ευθύμη Φιλίππου στο σενάριο, μετά από 7 χρόνια, φαίνεται πως ήταν και πάλι πετυχημένη, αν ευσταθούν τα όσα έχουμε διαβάσει μέχρι τώρα. Το βέβαιο είναι ότι ούτε αυτή η ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, που -σημειωτέον- γυρίστηκε στο περιθώριο των γυρισμάτων του «Poor things», πέρασε απαρατήρητη και αναμένεται να προκαλέσει κι αυτή πλήθος συζητήσεων.

Μια τρίπτυχη ιστορία, που ακολουθεί έναν άνθρωπο χωρίς επιλογές, ο οποίος προσπαθεί να ανακτήσει τον έλεγχο της ζωής του, έναν αστυνομικό που ανησυχεί επειδή η γυναίκα του, που είχε εξαφανιστεί στη θάλασσα, επέστρεψε και μοιάζει να είναι ένας εντελώς διαφορετικός άνθρωπος, και μια γυναίκα που είναι αποφασισμένη να βρει έναν συγκεκριμένο άνθρωπο με μια ιδιαίτερη ικανότητα, ο οποίος προορίζεται να γίνει ένας θαυμαστός πνευματικός ηγέτης.

«Ζωικό βασίλειο» (Le regne animal) του Τομά Καγιέ: Στο εγγύς μέλλον, ένα μυστηριώδες φαινόμενο χτυπά την ανθρωπότητα και ανεξήγητες μεταλλάξεις μεταμορφώνουν σταδιακά τμήματα του πληθυσμού σε υβρίδια ανθρώπου-ζώου. Τα πλάσματα, που θεωρούνται απειλή από πολλούς, στέλνονται σε εξειδικευμένο κέντρο σε μια προσπάθεια να σταματήσουν τις μεταλλάξεις τους και να ελέγξουν τις φαινομενικές βίαιες τάσεις τους. Όταν μια συνοδεία που μεταφέρει υβρίδια σε μια νέα εγκατάσταση, συντρίβεται σε ένα δάσος, η παράνοια εξαπλώνεται στην τοπική κοινότητα καθώς τα επιζώντα πλάσματα σκορπίζονται στην άγρια φύση. Ο Φρανσουά, μαζί με τον 16χρονο γιο του, Εμίλ, ξεκινούν μια απεγνωσμένη αναζήτηση για τη σύζυγό του, Λένα, η οποία εξαφανίστηκε μετά το δυστύχημα. Καθώς ο Φρανσουά προσκολλάται στο παρελθόν της οικογένειας, χάνει σταδιακά τον έλεγχο του Εμίλ, ο οποίος έχει αρχίσει να παρατηρεί μεταλλάξεις στο σώμα του.

«Τα ταρώ του θανάτου» (Tarot) των Σπένσερ Κοέν και Άννα Χάλμπεργκ: Όταν μια παρέα φίλων παραβιάζει τον ιερό κανόνα της τράπουλας των ταρώ -ποτέ να μη χρησιμοποιείς την τράπουλα κάποιου άλλου- απελευθερώνουν εν αγνοία τους ένα ανείπωτο κακό που είναι παγιδευμένο μέσα στα καταραμένα χαρτιά.

«Furiosa: A Mad Max saga: Η γέννηση της οργής» (Furiosa: A Mad Max saga) του Τζορτζ Μίλερ: Καθώς ο κόσμος καταρρέει, η νεαρή Φουριόζα

πέφτει στα χέρια της μεγάλης Ορδής Μηχανόβιων με επικεφαλής τον πολέμαρχο Ντεμέντους. Καθώς περιπλανιούνται στην άγονη γη, καταλήγουν στην Ακρόπολη που βρίσκεται υπό την ηγεμονία του Αθάνατου Τζο. Ενώ οι δύο τύραννοι αλληλοσπαράζονται για το ποιος θα κυριαρχήσει, η Φουριόζα πρέπει να επιβιώσει από πολλές δοκιμασίες για να επιστρέψει στην πατρίδα της.

«Ο Χάρι Πότερ και ο ημίαιμος πρίγκηψ» (Harry Potter and the half-blood prince) του Ντέιβιντ Γέιτς: Ο Χάρι Πότερ επιστρέφει στο Χόγκουαρντς για μία ακόμη χρονιά, και μαθαίνει περισσότερα για το σκοτεινό παρελθόν του αγοριού που μεγάλωσε και έγινε ο λόρδος Βόλντεμορτ. Ο Βόλντερμορτ εδραιώνει ακόμη περισσότερο την παρουσία του στον κόσμο των Μαγκλ και των Μάγων, και το Χόγκουαρντς δεν είναι πλέον ο ασφαλής παράδεισος του πρόσφατου παρελθόντος. Ο Χάρι υποψιάζεται ότι ελλοχεύουν κίνδυνοι, αλλά ο Ντάμπλντορ ενδιαφέρεται να τον προετοιμάσει για την τελική μάχη.

 

Στράτος Κερσανίδης strakersan@gmail.com
kersanidis.wordpress.com
Περισσότερα Άρθρα
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2024 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet