Για ένα ακόμη καλοκαίρι οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων κινούνται στη στρατόσφαιρα καθιστώντας πολύ δύσκολο το εγχείρημα των θερινών διακοπών σε νησιωτικό προορισμό. Δεν υπάρχει, φυσικά, είδηση στην παραπάνω φράση, την πραγματικότητα την γνωρίζουμε όλοι, ωστόσο κατά το φετινό καλοκαίρι αποκαλύπτεται ολοένα και περισσότερο η κυβερνητική υποκρισία στο ζήτημα.

Σύμφωνα με ανεξάρτητες έρευνες οι τιμές των εισιτηρίων των πλοίων έχουν αυξηθεί φέτος κατά 3,6% σε σχέση με πέρυσι. Οι ακτοπλόοι, που έχουν προκαλέσει την οργή του κόσμου τα τελευταία χρόνια με τις υπέρογκες αυξήσεις, διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους ότι οι τιμές έχουν μείνει απολύτως σταθερές. Και έτσι όμως να είναι τα πράγματα, το ύψος των τιμών παραμένει απαγορευτικό για πολλές ελληνικές οικογένειες, ιδιαίτερα γι' αυτές που έχουν από τρία μέλη και πάνω.

Τι κάνει για όλα αυτά η κυβέρνηση; Στέλνει... επιστολές στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Ο αρμόδιος Υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης αφού μας πληροφόρησε ότι δεν μπορεί να παρέμβει στις τιμές, διότι "η αγορά είναι ελεύθερη", φρόντισε να διαρρεύσει προς τους ρεπόρτερ που καλύπτουν το ρεπορτάζ του Υπουργείου του ότι έστειλε επιστολή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού με την οποία ζητά στενότερη συνεργασία στο θέμα του ελέγχου στα εισιτήρια των εταιρειών. Να τηρούνται, δηλαδή, τουλάχιστον οι τιμοκατάλογοι που έχουν ήδη ανακοινωθεί. Και κάπου εκεί η φροντίδα της κυβέρνησης λαμβάνει τέλος. Ο Υπουργός, ως άλλος Πόντιος Πιλάτος, νίπτει τας χείρας του. Άλλωστε, κατά τον κ. Στυλιανίδη οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων είναι...λογικές (δήλωση προ ημερών του Υπουργού στην ΕΡΤ).

 

Τι πληρώνουμε

 

Ας δούμε, λοιπόν, πόσο λογικές είναι. Σε σχέση με το 2020, το ύψος των τιμών έχει αυξηθεί κατά 30%(!) κυρίως λόγω των αυξήσεων που επέβαλαν οι ακτοπλόοι επικαλούμενοι την άνοδο του κόστους των καυσίμων λόγω του πολέμου στην Ουκρανία το 2022. Από τότε μέχρι και σήμερα (για τρίτο συνεχόμενο καλοκαίρι δηλαδή) οι τιμές διατηρούνται στη χειρότερη των περιπτώσεων στα ίδια επίπεδα ενώ, όπως γράφτηκε και παραπάνω, φέτος δείχνουν να έχουν τσιμπήσει και 3,6%. Μην αναρωτιέστε γιατί οι τιμές δεν μειώθηκαν όπως και οι τιμές του πετρελαίου από το 2022 και μετά, εδώ είναι Ελλάδα και φαίνεται ότι ισχύουν άλλοι νόμοι, ούτε καν αυτοί της αγοράς.

Έτσι λοιπόν μία τετραμελής οικογένεια που θέλει να ταξιδέψει στη Νάξο (και να επιστρέψει προφανώς) πρέπει να καταβάλλει περίπου 600 ευρώ για απλά εισιτήρια συν αυτό του αυτοκινήτου της. Για πιο απομακρυσμένα νησιά όπως για παράδειγμα αυτό της Ρόδου το κόστος είναι πιο μεγάλο, ιδιαίτερα αν γίνει κράτηση καμπίνας που για πολύωρα ταξίδια θεωρείται απαραίτητη σε περίπτωση που το παιδί ή τα παιδιά μιας οικογένειας είναι μικρά. Μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 900 ευρώ.

Σημειώστε ότι οι τιμές που αναφέρθηκαν ισχύουν για τον Ιούλιο. Για τον Αύγουστο, τον κατ' εξοχήν μήνα των διακοπών για τους περισσότερους, τα κόστη, όπως συνήθως, θα είναι ελαφρώς αυξημένα.

Μπορούμε, βέβαια, να ελπίζουμε σε κάποιο θαύμα. Όπως αυτό, ας πούμε της παρέμβασης...Μητσοτάκη πέρυσι όταν κάλεσε στο γραφείο τους ακτοπλόους και τους είπε ότι καλό θα ήταν να προχωρήσουν σε μειώσεις τιμών. Οι πάντα ...λογικοί ακτοπλόοι λοιπόν προχώρησαν σε εκπτώσεις που έφτασαν το πολύ στο 5% και αυτές για συγκεκριμένες κατηγορίες πληθυσμού.

 

Το κόστος των διακοπών

 

Με δεδομένο ότι οι τιμές σε ξενοδοχεία και καταλύματα κυμαίνονται επίσης στα περσινά επίπεδα (τουλάχιστον) δεν είναι να απορεί κανείς γιατί φέτος τα voucher του κοινωνικού τουρισμού έκαναν θραύση. Οι διακοπές, ακόμα και στην ηπειρωτική Ελλάδα, εξελίσσονται σε πολύ ακριβό σπορ ακόμα και για ανθρώπους που έχουν μισθούς μεγαλύτερους των 1.200 ή 1.300 ευρώ το μήνα, πόσω μάλλον γι’ αυτούς, τους συνήθως νεότερους, που αμείβονται με το βασικό των 800 ευρώ. Είναι, δε, σαφές ότι πολλές φορές συμπολίτες μας στρέφονται στις λύσεις του εξωτερικού που συχνά μοιάζουν και είναι φθηνότερες σε σχέση με τον ελληνικό παραλογισμό ο οποίος έχει αρχίσει να ενοχλεί ακόμα και τους βορειοευρωπαίους.

Τελικό συμπέρασμα: Οι διακοπές εν έτει 2024 ενώ θα έπρεπε να αποτελούν κανονικότητα για κάθε εργαζόμενο, εξελίσσονται σε άπιαστο όνειρο. Οι μισθωτοί στην Ελλάδα, που είναι οι πιο σκληρά εργαζόμενοι στην Ευρώπη, βλέπουν το βιοτικό τους επίπεδο να υποχωρεί σταθερά όλους τους μήνες του χρόνου χωρίς ουσιαστικά να μπορούν να αντιδράσουν. Από την 1η Ιουλίου μάλιστα δεν αποκλείεται να ακούσουν το εργοδότη τους να τους ζητά να δουλέψουν και έκτη ημέρα μέσα στην εβδομάδα αφού μπαίνει σε λειτουργία ο σχετικός νόμος-λαιμητόμος της κυβέρνησης. Άδικο, πολύ άδικο, ειδικά γι’ αυτή τη γενιά εργαζόμενων που από τότε που μπήκαν στην αγορά εργασίας βιώνουν κρίσεις και μόνο κρίσεις.

 

Πρόσφατα άρθρα ( Κοινωνία )
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2024 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet