Φέτος είναι το καλοκαίρι με τις περισσότερες συναυλίες και φεστιβάλ

 

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ένα ακόμη συναυλιακό καλοκαίρι με τον κόσμο να συρρέει στις συναυλίες για να δει τους αγαπημένους καλλιτέχνες του. Πολλοί έχουν αγοράσει εισιτήριο εδώ και καιρό εντάσσοντας το live στο καλοκαιρινό σχεδιασμό των διακοπών, αλλά και γενικότερα στον προγραμματισμό του καθώς δεν θα πάνε όλοι διακοπές. Παρά το γεγονός ότι οι τιμές των περισσότερων συναυλιών είναι τσουχτερές, όπως κάθε καλοκαίρι άλλωστε, συγκριτικά με τα εισιτήρια των γειτονικών χωρών που καλούν τα ίδια ονόματα, αλλά και γενικότερα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, κάτι για το οποίο δεν έχουν δώσει οι Έλληνες προμότερς εδώ και χρόνια μια επαρκή εξήγηση, το κοινό φαίνεται ότι έχει οικονομική δυνατότητα να ανταποκριθεί.

 

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι ο κόσμος έχει οικονομική άνεση, αλλά ότι η συναυλία έχει ενταχθεί σοβαρά στο ψυχαγωγικό κομμάτι της ζωής, ειδικά το καλοκαίρι, και γίνεται ο κατάλληλος προγραμματισμός ώστε να παρακολουθήσουν τη συναυλία ή ακόμη και τις συναυλίες της αρεσκείας τους. Δεν έχει γίνει κάποια ειδική έρευνα ώστε να γίνει γνωστό, για παράδειγμα, εάν όσοι προπλήρωσαν μήνες ή ακόμη και ένα χρόνο πριν ένα σεβαστό ποσό για να παρακολουθήσουν το διήμερο των Coldplay στο Ολυμπιακό Στάδιο, έχουν αγοράσει και άλλα εισιτήρια συναυλιών για το φετινό καλοκαίρι ή αρκέστηκαν σε αυτή ή πόσος ημέρες των μεγάλων φεστιβάλ θα παρακολουθήσει κανείς.

Το φετινό καλοκαίρι αναμένεται να είναι το πιο παραγωγικό από πλευράς συναυλιών καθώς εκτοξεύτηκε ο συνολικός αριθμός των συναυλιών σε σχέση με πέρυσι, αλλά και την αμέσως προηγούμενη σεζόν μετά την εποχή του covid-19 και φυσικά σε μεγαλύτερη αθροιστική κατεύθυνση της προ πανδημίας εποχή. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της «ναυαρχίδας» των καλοκαιρινών φεστιβάλ, του Release Athens, που διεξάγεται στην Πλατεία Νερού, στο Δέλτα Φαλήρου που από τρεις – τέσσερις ημέρες τα πρώτα χρόνια διεξαγωγής του, αυξήθηκε σε εννέα το 2019, σε δώδεκα το 2023, για να φτάσει στις 14 φέτος. Η αρχή φέτος έγινε με τους Offspring στις 9 Ιουνίου και το φεστιβάλ εκτείνεται έως τις 28 Ιουλίου, με πολλές συμμετοχές.

 

Ήταν απαλό σαν χάδι το βράδυ στον Λυκαβηττό

 

Φέτος, μπήκε ξανά μετά από δεκαπέντε χρόνια στον συναυλιακό χάρτη και το θέατρο Λυκαβηττού με μεγαλύτερη χωρητικότητα – περίπου 6.000 – που ανακαινίστηκε και επαναλειτουργεί –εγκαινιάστηκε πέρυσι στις 15 Σεπτέμβριου με τη συναυλία του Σταύρου Ξαρχαίκου– με πλούσιο συναυλιακό σχεδιασμό για όλο το καλοκαίρι του 2024, αλλά για κάποιο λόγο φαίνεται να μην… τραβάει μέχρι στιγμής. Κάποιες συναυλίες ακυρώθηκαν για διάφορους λόγους που ανακοίνωσαν οι προμότερς, αλλά ίσως το χρόνιο λουκέτο να επέδρασε ανασταλτικά στο κοινό που προτιμά πια άλλους συναυλιακούς προορισμούς που δημιουργήθηκαν την τελευταία δεκαετία, όπως η Πλατεία Νερού, αλλά και χώροι του Ολυμπιακού Σταδίου που φιλοξενούν μεμονωμένες συναυλίες ή ακόμη ένα από τα κεντρικά φεστιβάλ του καλοκαιριού το E-ject, αλλά και η Τεχνόπολη, που μπήκε για τα καλά στον συναυλιακό χάρτη. Ένας όμως σημαντικός λόγος είναι ότι ο Λυκαβηττός επαναλειτουργεί χωρίς να επιτρέπεται τα αυτοκίνητα να ανέβουν έως το πάρκινγκ του θεάτρου, εκτός κάποιων εξαιρέσεων (ΑμεΑ, άτομα άνω των 60 ετών καθώς και στα ταξί για αποβίβαση ή επιβίβαση). Αυτό φυσικά σημαίνει ταλαιπωρία για πολλούς.

 

Πόσο την βρίσκω με αυτό το ρίσκο;

 

Το φετινό ρίσκο, γιατί πάντα έχει ρίσκο μια συναυλία, που φαίνεται να πήραν οι παραγωγοί συναυλιών, ώστε να αυξήσουν τις παραγωγές συναυλιών και τα φεστιβάλ, τόσο εντός Αττικής όσο και εκτός –καθώς βλέπουμε να ξεφυτρώνουν φεστιβάλ σε κάθε γωνιά της χώρας και να γίνονται θεσμός τα παλιότερα λόγω προσέλευσης κόσμου που αναζητεί εναλλακτικούς τρόπους διασκέδασης συνδυάζοντας κάμπινγκ στο βουνό ή κοντά στη θάλασσα– είναι η μεγάλη προσέλευση που παρατηρήθηκε το καλοκαίρι του 2023, που πέρασε στην ιστορία σαν το πιο πετυχημένο συναυλιακά, καθώς ο αριθμός συναυλιών και μετακλήσεων ξένων ονομάτων ξεπέρασε ακόμη και τις προσδοκίες των διοργανωτών, ενώ τα φεστιβάλ ήταν περισσότερα από κάθε άλλη φορά.

Το κοινό όμως είναι τόσο μεγάλο στην Ελλάδα ώστε να υπάρχει τέτοια προσέλευση σε τέτοιο αριθμό συναυλιών; Θα είχε ενδιαφέρον μια έρευνα που θα έθετε ως βασικό της ερώτημα: σε πόσες συναυλίες πήγατε φέτος, αλλά και τι χρήματα ξοδέψατε γι’ αυτές. Είναι σίγουρο πάντως πώς πολλοί μουσικόφιλοι επέλεξαν και φέτος περισσότερες από μία συναυλίες και περισσότερες από μία ημέρες συμμετοχής στα μεγάλα φεστιβάλ.

Επίσης ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι η αύξηση τα τελευταία χρόνια, με αποκορύφωμα το καλοκαίρι του 2024, των συναυλιών heavy metal που το κοινό του όχι μόνο δεν παρουσιάζει σημάδια κορεσμού μετά από τόσα χρόνια, αλλά αντίθετα αγκαλιάζει με θέρμη κάθε συναυλία και θεωρητικά είναι το μόνο είδος που ανανεώνεται και ηλικιακά καθώς προσελκύει υποστηρικτές από νεότερες γενιές. Το «μεταλλικό» κοινό θα αντέξει το φετινό καλοκαίρι έστω κι αν έχει ξαναδεί αρκετές φορές ορισμένα ονόματα; Όλα συγκλίνουν σε καταφατική απάντηση.

 

Γιάννης Αλεξίου Ο Γιάννης Αλεξίου είναι μουσικός και δημοσιογράφος Περισσότερα Άρθρα
Πρόσφατα άρθρα ( Πολιτισμός )
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2024 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet