Άρις Γεωργίου «Hic et Nunc - Jazz - Hip n Funk», εκδοσεις ΜΙΕΤ, 2023

 

Γεννημένος στη Θεσσαλονίκη ο αρχιτέκτων, φωτογράφος και ζωγράφος Άρις Γεωργίου έχει στην ιστορία του πολλές εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας αλλά και εκδόσεις με κείμενα και έργα του. Ιδρυτής, και μάλιστα επί δεκαπέντε χρόνια διευθυντής, του ετήσιου διεθνούς φεστιβάλ Φωτογραφική Συγκυρία, επίσης πρώτος διευθυντής του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης. Σπούδασε αρχιτεκτονική στη Γαλλία. Υπήρξε αρκετά χρόνια ραδιοφωνικός παραγωγός στο κρατικό ραδιόφωνο της Θεσσαλονίκης με θέματα τη μουσική, τη φωτογραφία και τη σύγχρονη τέχνη.

Ένα εξαιρετικό βιβλίο διακοσίων περίπου σελίδων, σε βαρύ χαρτί ποιότητας, όπου πέρα από τα ποιητικά, παθιασμένα κείμενα για τις προσωπικότητες της τζαζ, διανθίζεται και με φωτογραφικά πορτρέτα τους. Βιβλίο αφιερωμένο στον πρωτοπόρο της αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής στη χώρα μας, τον πιανίστα Σάκη Παπαδημητρίου. Το βιβλίο διατρέχει μερικές δεκαετίες της ιστορίας της τζαζ στην Ελλάδα –αρχής γενομένης απ’ τα 70’s –όσον αφορά τόσο τη γνωριμία της με σπουδαίους διεθνείς μουσικούς όσο και τη δημιουργία της αντίστοιχης τοπικής σκηνής. Χωρισμένο σε δεκατρία κεφάλαια, καταγράφει τις βιωματικές εμπειρίες του συγγραφέα αρχίζοντας απ’ τα πρώτα ακούσματα στη Θεσσαλονίκη με έντεχνο, «Νέο Κύμα» και Σαββόπουλο, τη φοίτηση στην ΑΣΟΕΕ, την οποία εγκαταλείπει αρχές δεκαετίας του ’70 για να σπουδάσει αρχιτεκτονική στο Μονπελιέ της Γαλλίας (τη δεύτερη πατρίδα του), όπου μέσω ενός συμφοιτητή του έρχεται σε επαφή με τον κόσμο της τζαζ. Εκεί παρακολουθεί τα πρώτα λάιβ σε μικρά κλαμπ, με γάλλους αλλά και αμερικάνους τζαζ μουσικούς, όλη αυτή την ελευθεριακή μυσταγωγία του αυτοσχεδιασμού που του έδωσε τα εναύσματα να γράψει αλλά και να την αποτυπώσει σε δυνατές ασπρόμαυρες φωτογραφίες. Παράλληλα αναφέρεται στη δημιουργία τζαζ και αυτοσχεδιαζόμενης σκηνής στην Ελλάδα με την παρουσία ντόπιων μουσικών, με τζαζ φεστιβάλ όπως το θρυλικό Praxis του αείμνηστου Κώστα Γιαννουλόπουλου ο οποίος και εξέδιδε το περιοδικό «Τζαζ». Υπήρξε, επίσης, το βραχύβιο πρωτοποριακό μουσικό έντυπο «συν και πλην» στο οποίο ενεπλάκη ο Γεωργίου. Είναι τόσο βαθιά η σχέση του συγγραφέα με αυτή τη μουσική, τόσο συναισθηματική, ώστε εμείς που περάσαμε μια αντίστοιχη φάση στην Αθήνα φέρνουμε ξανά, ζωντανά, στη μνήμη μας όλα εκείνα που μας συνδιαμόρφωσαν μουσικά και αισθητικά.

 

Αντώνης Ν. Φράγκος Περισσότερα Άρθρα
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2024 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet