Την εβδομάδα που μας πέρασε οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών συνάντησαν τον Υπουργό Παιδείας για πρώτη φορά μετά την ανάληψη των καθηκόντων του. Κάποια στιγμή ένας εκπρόσωπος της ΟΛΜΕ είπε ότι το Υπουργείο αντιμετωπίζει τους μαθητές ως αριθμούς αναφερόμενος στον… ιό των συγχωνεύσεων τμημάτων ανά την επικράτεια. Ο Υπουργός αγανάκτησε (!): "Δεν είναι δυνατόν να λέτε τέτοια πράγματα, προσπαθούμε για το καλύτερο".
Δεν αντιλαμβανόμαστε το λόγο της αγανάκτησης. Οι συγχωνεύσεις είναι κανόνας που υπαγορεύεται από τα υψηλά κλιμάκια της υπηρεσίας με πολιτική εντολή. Με εντολή του Κυριάκου Πιερρακάκη δηλαδή. Το φαινόμενο δημιουργεί στρεβλώσεις και αδικίες γεγονός που με τη σειρά προκαλεί την έντονη δυσαρέσκεια εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων. Ειδικά στην περιφέρεια το πρόβλημα αποκτά ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις αφού μία συγχώνευση μπορεί να στείλει μαθητή ή μαθήτρια σε άλλο σχολείο που βρίσκεται 20 και 30 χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι του/της (συνέβη στη Χαλκιδική και αλλού).
Να ήταν όμως μόνο αυτό...Ο Πρωθυπουργός πριν από μερικές ημέρες αποκάλυψε ότι το πρόβλημα της χρήσης των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία θα λυθεί με την κατασκευή...lockers. Θα ήταν αστεία ως διαπίστωση αν δεν ήταν θλιβερή. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης άραγε δεν γνωρίζει ότι τα περισσότερα των σχολικών κτιρίων έχουν ανεγερθεί από τη δεκαετία του 1980 και πίσω και ότι προτεραιότητα θα έπρεπε να δοθεί σε άλλα έργα και όχι σε...lockers; Άλλωστε το πρόβλημα το "λύνει" έτσι και αλλιώς με την καταστολή. Σε σχολεία της Πάτρας ήδη μαθητής αποβλήθηκε επειδή είχε το κινητό του τηλέφωνο πάνω στο θρανίο.
Και κάτι ακόμα: Αντί να παίζει με την υπομονή των μελών της κάθε σχολικής κοινότητας, ο Υπουργός ας φροντίσει να κάνει το αυτονόητο. Να καλύψει όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς, κυρίως της ειδικής αγωγής από την παρουσία των οποίων εξαρτάται η πρόοδος των μαθητών και των μαθητριών με μαθησιακές δυσκολίες. Δεν είναι δα και τόσο "βαρύ" αυτό το έργο... Το αναφέρουμε γιατί τα κενά, για ακόμη μία χρονιά, είναι πάρα πολλά και με το ρυθμό που καλύπτονται θα φτάσουμε σε ικανοποιητικό ποσοστό πλήρωσης το μήνα Ιανουάριο και αν.
Τελευταίο αλλά όχι έσχατο: Είναι δυνατόν να πλασάρεται από την κυβέρνηση ως… επαναστατικό μέτρο το ψηφιακό φροντιστήριο; Μία μαγνητοσκοπημένη παράδοση, δηλαδή, την οποία ο μαθητής ή η μαθήτρια δεν θα μπορεί, εννοείται, να σταματήσει το μάθημα για να εκφράσει απορίες; Έχει και η κοροϊδία τα όριά της…