filopappou (1)

Η ιστορία της ανάπλασης ενός μικρού δρόμου της Αθήνας δεν θα είχε κανένα απολύτως ενδιαφέρον, αν δεν είχε ως πρωταγωνιστές έναν αρχιτέκτονα που μελέτησε το έργο και αρνείται να καταθέσει τα σχέδια, ένα κόστος υπέρογκο, έναν επίμονο αντιδήμαρχο να ζητάει την ψήφιση από το δημοτικό συμβούλιο, ακόμα και χωρίς μελέτη και προϋπολογισμό, και κατοίκους να μην ξέρουν αν αυτό το ακριβό έργο θα κληθούν να το χρηματοδοτήσουν οι ίδιοι. Το πιο σημαντικό της ιστορίας, όμως, είναι ότι ο επίμονος αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας, Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων και Στάθμευσης, Αντώνης Καφετζόπουλος, πριν κλείσει το ζήτημα, ζήτησε την παραίτησή του από το δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας, την περασμένη Πέμπτη.

Η ιστορία μιας ακριβής ανάπλασης λίγων μέτρων

Στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο του δήμου Αθηναίων στις 29/1, ήρθε προς συζήτηση το θέμα της ανάπλασης της οδού Φιλοπάππου, που βρίσκεται κάτω από τον ομώνυμο λόφο, με εισήγηση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του δήμου.
Η συγκεκριμένη πρόταση έχει υποβληθεί από τον κ. Τριποδάκη, κάτοικο της οδού και αρχιτέκτονα, από τον Μάιο του 2015, συνοδευόμενη από περίπου 40 υπογραφές κατοίκων, και προβλέπει διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, γενικότερη ανάπλαση του δρόμου και μέτρα ελεγχόμενης στάθμευσης.
Η πρόταση αυτή, όπως καταγγέλλουν οι κάτοικοι της περιοχής που αντιδρούν,«έκανε μια περίπλοκη διαδρομή στα όργανα του δήμου», χωρίς να υπάρξει ενημέρωσή τους και η αναγκαία διαβούλευση. Χαρακτηριστικά, στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής (15/12/2015) ζητήθηκε χρόνος για να ενημερωθούν οι κάτοικοι και για να συζητήσουν το θέμα, και παρά το γεγονός ότι η 1η κοινότητα είχε καταψηφίσει το έργο, δεν δόθηκε αναβολή.
Ο ίδιος ο κ. Τριποδάκης παρουσίασε την πρότασή του και τις υπογραφές των κατοίκων στο δημοτικό συμβούλιο, μιλώντας για τη δημιουργία ενός πρότυπου δρόμου και τόνισε τη συνδρομή του στο μελετητικό έργο.
«Δεν αληθεύει ότι οι κάτοικοι της οδού Φιλοπάππου και των παρόδων έχουν ζητήσει την υλοποίηση του έργου», αναφέρουν σε ψήφισμά τους κάτοικοι της περιοχής. «Δεν έχουν υπογράψει όλοι οι κάτοικοι της οδού Φιλοπάππου την πρόταση Τριποδάκη, ενώ αρκετοί αγνοούσαν πλήρως το θέμα», τονίζεται. Επίσης, οι κάτοικοι δηλώνουν ότι «δεν ήταν και δεν είναι ακόμα σαφές σε κανέναν, ούτε στους υπογράφοντες την επιστολή του κ. Τριποδάκη, αλλά ούτε και στον ίδιο τον δήμο Αθηναίων, το τελικό κόστος του όλου έργου, αλλά ούτε και το αν θα το επωμιστούν οι ίδιοι».
«Εφόσον ο δήμος Αθηναίων είναι έτοιμος να επιβαρύνει με το κόστος του έργου τους κατοίκους της οδού Φιλοπάππου, έχει ευθύνη να τους ενημερώσει όλους, και αυτούς που υπέγραψαν και αυτούς που δεν υπέγραψαν την πρόταση, για το ακριβές ύψος των οφειλών τους και τον τρόπο πληρωμής. Μόνο τότε ο δήμος Αθηναίων θα είναι σίγουρος για την πραγματική διάθεση του συνόλου των κατοίκων της οδού Φιλοπάππου και των παρόδων σχετικά με το έργο», επισημαίνουν χαρακτηριστικά.
Η δημοτική σύμβουλος της Ανοιχτή Πόλης, Ελθήνα Αγγελοπούλου, κατά την τοποθέτησή της, τόνισε ότι η πρόταση της ανάπλασης είναι εξαιρετικά κοστοβόρα, δεδομένου ότι υπολογίζεται σε 230.000 ευρώ για έναν δρόμο 360 μ., όταν το συνολικό ποσό που διατίθεται από τον προϋπολογισμό του δήμου για όλη την 1η κοινότητα είναι 800.000 ευρώ. Ουσιαστικά, ο δήμος προτίθεται να δαπανήσει το 1/4 του ποσού αυτού για ένα δρόμο, όταν η 1η κοινότητα περιλαμβάνει περιοχές από τον Άγιο Παύλο και τα Εξάρχεια, μέχρι τα Ιλίσια και το Κουκάκι, και φυσικά το σύνολο του ιστορικού κέντρου. Ανέφερε, επίσης, ότι τα προβλήματα και η υποβάθμιση αφορούν την ευρύτερη περιοχή και επ’ ουδενί τη συγκεκριμένη οδό και τόνισε την ανάγκη συνολικής μελέτης.

Το κόστος συρρικνώνεται ανεξήγητα

Στο δημοτικό συμβούλιο στις 15/2 συνεχίστηκε η συζήτηση και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Αντώνης Καφετζόπουλος, υπεραμύνθηκε του έργου και μάλιστα υποστήριξε ότι το κόστος δεν είναι 230.000, αλλά 50.000 ευρώ. Επέμενε, μάλιστα, να ψηφιστεί επί της αρχής η ανάπλαση της οδού, χωρίς μελέτη, χωρίς να υπάρχουν τα σχέδια και χωρίς προϋπολογισμό, αν και οι αντιπολιτευόμενες παρατάξεις ζητούσαν αναβολή της συζήτησης. Τελικά, το αίτημα για συζήτηση αποσύρθηκε εν μέσω αντιδράσεων ακόμα και συμπολιτευόμενων δημοτικών συμβούλων και θα συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση.
Όσον αφορά το κόστος της ανάπλασης της οδού Φιλοπάππου, η Ελθήνα Αγγελοπούλου μάς δήλωσε: «Στην κοινότητα δύο φορές, στην Ποιότητα Ζωής και στο δημοτικό συμβούλιο στις 28/1/2016, το κόστος αναφέρθηκε ότι είναι 230.000. Στο δημοτικό συμβούλιο, ο συμπολιτευόμενος κ. Προβατάς υπέδειξε ότι τα 230.000 επαρκούν μόνο για διαπλάτυνση πεζοδρομίων (τίτλος του έργου) και συμφώνησε μαζί του και ο κ. Τριποδάκης. “Η μετατροπή του δρόμου σε πρότυπο δρόμο”, είπε ο κ. Προβατάς, “κοστίζει περισσότερο και δεν υπάρχει κοστολόγηση γι’ αυτό”. Σήμερα, το κόστος της διαπλάτυνσης κατεβαίνει στα 50.000, δηλαδή μέσα σε 15 μέρες μειώθηκε πέντε φορές, ενώ στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο, μόλις που έφταναν οι 230.000. Εάν περιμένουμε ένα ακόμη Σαββατοκύριακο μπορεί να μειωθεί και να πάει στις 5.000. Δεν υπάρχει καμία λογική σε αυτό και ενισχύει τις ήδη υπάρχουσες υπόνοιες».

Οι κάτοικοι αντιδρούν και προτείνουν

Οι κάτοικοι των περιοχών που περιβάλλουν του Φιλοπάππου και την Ακρόπολη ζητούν να μην υλοποιηθεί το έργο, χαρακτηρίζοντας τη λύση που προτείνεται για την οδό Φιλοπάππου μόνο ως «αποσπασματική και πρόχειρη».
Τονίζουν ότι «το πρόβλημα της προσέλευσης των τουριστικών λεωφορείων στην Ακρόπολη και στο νέο μουσείο είναι πρόβλημα μεγάλης κλίμακας και απαιτεί εκπόνηση συνολικής και επιστημονικά άρτιας κυκλοφοριακής μελέτης για όλη την περιοχή των Ενοποιημένων Αρχαιολογικών Χώρων. Ζητούν να αποκατασταθούν στην οδό Φιλοπάππου, και σε όλους τους όμορους δρόμους με ίδια χαρακτηριστικά και προβλήματα, οι κακοτεχνίες στα πεζοδρόμια, να συμπληρωθεί η φύτευση και να ελαττωθεί το όριο ταχύτητας
Ιδιαίτερη είναι η ανησυχία των κατοίκων για την προβλεπόμενη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων. «Ορισμένα πεζοδρόμια έχουν κακοτεχνίες, οι οποίες πρέπει να αποκατασταθούν», αναφέρουν, «αλλά η διαπλάτυνση δεν είναι επιθυμητή διότι αποτελεί φυσική προϋπόθεση για την εξυπηρέτηση των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, όπως έχει η δείξει η εμπειρία των Πετραλώνων, του Θησείου, του Ψυρρή και, γενικά, όλου του κέντρου της Αθήνας όπου έγιναν πεζοδρομήσεις και διαπλατύνσεις πεζοδρομίων. Η οδός Φιλοπάππου βρίσκεται μέσα σε περιοχή αμιγούς κατοικίας, όμως, γνωρίζουμε ότι αυτό αποτελεί μικρή προστασία πλέον, γιατί το καθεστώς αυτό μπορεί να αρθεί εύκολα βάσει του Χωροταξικού του 2014».


Μαρία Λυκούρα
Πρόσφατα άρθρα ( Κοινωνία )
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2021 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet